Decizia Sinodului Quinisext (in Trullo) din 692 care priveste icoanele este expusa in canonul care poarta numarul 82 si care ramine izolat in mijlocul unor texte cu subiecte dintre cele mai diferite -. Aceasta analogie nu presupune in mod necesar ca cele doua mozaicuri de la Sfinta Sofia sint contemporane ; personal, continui sa atribui timpanul de la intrare lui Leon al Vl-lea (deci dupa 886, v. Dimpotriva, este semnificativ ca cel care s-a ridicat impotriva iconoclasmului lui Leon al III-lca pentru a apara imaginile si cultul acestora a fost un strateg al Elladei, care s-a razvratit ", si ca o revolta anal ),aga care a izbucnit la inceputul domniei lui Constantin al V-lea s-a sprijinit pe trupele din Opsikion Ambele miscari au fost innabusite de armatele themelor orientale ,:t.
biserica neagra brasov
In orice caz, aceste caracterizari au valoarea unor marturii pozitive pentru studiul Triumfului Ortodoxiei si al reactiei artistice antiiconoclaste, caci ele corespund imaginii pe care si-o faceau despre imparatii "eretici" cei care au reinstau- rat arta dupa 84 in ceea ce priveste perioada iconoclasta, in afara de citeva marturii ale numismaticii -- care nu concorda decit partial -, singurul fapt pe care arheologia poate a-l puna in legatura cu notiunea de imparati iconoclasti Christomahi, asa cum era prezentata de partida ortodoxa, este graba cu care acestia au distrus imaginea lui Christos de pe Poarta de Bronz, intrarea principala a palatului lor. biblie online romana Aceasta moneda este datata in anul 75 al Hegirei (695). Or, exista efectiv, printre miniaturile psaltirii, un anumit numar de picturi de acest fel. Articolul complet
Sint ingeri in costum de aparat, tinind labarum si sfera si contem- plind un Tron al lui Dumnezeu care ocupa mijlocul boltii. Fara sa prejudiciem interpretarea pe care am propus-o in alta parte, sa definim, in citeva cuvinte, datele iconografice ale acestei imagini singulare care a facut obiectul unui mare numar de exegeze. Nu este insa mai putin adevarat ca, in cele doua cazuri, a putut sa existe, daca nu o intelegere vinovata, cel putin o actiune concertata cu cea a Islamului sau macar utila, involuntar, intereselor acestuia contrare imperiului. Dar in loc de a sta asezat pe patul funerar sau pe sarcofag, Christos apare aici - vizibil pina la genunchi - in poarta mausoleului sau.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu